موسیقی را از همین امروز یاد بگیریم

موسیقی بهترین راه برای ارامش روح و روان انسانهاست

موسیقی را از همین امروز یاد بگیریم

موسیقی بهترین راه برای ارامش روح و روان انسانهاست

بعد از 3 مرحله یادگیری پیانو در منزل اسان خواهد شد

کلید های کاژور را یاد بگیرید


رخی از افراد این کار را با یادگیری کلیدهای ماژور انجام می‌دهند و بعد از برخی از آنها استفاده می‌کنند. برای مثال، ۱ برابر با C؛ ۲ برابر با D؛ ۳ برابر با E؛ ۴ هم F؛ ۵ هم برابر با G، ۶ برابر با A؛ ۷ برابر با B و ۸ هم برابر با C است. توجه کنید که عدد ۸ و ۱ هر دو برای نوت C در نظر گرفته شده‌اند ولی این اعداد نشان دهنده C زیرتر یا بم‌تر هستند. عدد یک هم نشان دهنده C وسط است.

یادگیری آکوردها ضروری است


شناخت نوت های تشکیل دهنده کوردها در هنگامیکه می‌خواهید آهنگ را از طریق شنوایی متوجه شوید، اهمیت دارد. بنابراین نحوه نواختن کوردهای پایه را یاد بگیرید و جایگاه آنها روی پیانو را بشناسید.


این کورد را اول از C میانی (انگشت دست راست روی ۱، ۳، ۵ و انگشت دست چپ روی ۵، ۳ و ۱ قرار می‌گیرد) شروع کرده سپس به اکتاوهای متفاوت روی پیانو بروید و C را به عنوان پایین‌ترین نوت در نظر بگیرید.

نوازندگی از طریق شنیدن


از پیانو و کیبورد استفاده کنید اگر هر کدام از این سازها را ندارید از دوست یا آشنا قرض بگیرید پیانو صدایی اکوستیک دارد چون از طریق رشته سیم ها صدا تولیدمی کند.اما کیبورد این ویژگی را ندارد پس در انتخاب هر یک از این 2 ساز دقت داشته باشید.


کیبورد فضای کمتری را می گیرد و به راحتی قابل حمل می باشد و از نظر قیمت هم مقرون به صرفه می باشد اما پیانو عکس این دو مورد است.


پیانوهای اکوستیک گرانتر از پیانو الکترونیک هستند و انها را می توان احاره کرد.


کیبوردها را یاد بگیرید چرا که یادگیری این ساز به یادگیری دیگر سازها کمک زیادی می کند.


با ساختار کیبورد و پیانو آشنا شوید با آنها بنوازید تا با نوت های میانی (وسط پیانو)، نوت های فلت (کلیدهای سمت چپ مشکی)، نوت های شارپ (کلیدهای سمت راست مشکی)، تون‌های باس (صداهای بم) و تون‌های بالا (صداهای زیر) آشنا شوید به هرکدامشان گوش کنید و به تفاوت آنها با یکدیگر فکر کنید. به تمرین ادامه دهید تا تفاوت میان آنها را تشخیص دهید.


source:reddit